Uzman Öğretmen Ayşegül TEKELİ - Kimya Öğretmeni

Uzman Öğretmen Ayşegül TEKELİ - Kimya Öğretmeni

Kimya Öğretmeni

                                                      

 

                                     iş tecrübesİ

 

 

 

 Tarihler

 

18/03/2002-24/07/2007

• İşverenin adı ve adresi

 

MEB, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü -  Haymana Şht. Komando Onbaşı Mükremin Başaran İlkokulu

• İş veya sektörün türü

 

Eğitim

• Görev ya da pozisyon

 

Sınıf Öğretmeni

 

 

 

 

• Tarihler

 

24/07/2007-28/06/2010

• İşverenin adı ve adresi

 

MEB, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Mamak Türkoğlu İlköğretim Okulu

• İş veya sektörün türü

 

Eğitim

• Görev ya da pozisyon

 

Fen ve Teknoloji Öğretmeni (görevlendirme)

• Temel faaliyet ve sorumluluklar

 

 

Zümre Başkanı

 

• Tarihler

 

28/06/2010-16/06/2014

• İşverenin adı ve adresi

 

MEB, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Hasanoğlan Fen Lisesi

• İş veya sektörün türü

 

Eğitim

• Görev ya da pozisyon

 

Kimya Öğretmeni

• Temel faaliyet ve sorumluluklar

 

Zümre Başkanı

 

• Tarihler

 

16/06/2014-…. (Kadro)

• İşverenin adı ve adresi

 

MEB, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Keçiören Fatih Sultan Mehmet Anadolu İmam Hatip Lisesi

• İş veya sektörün türü

 

Eğitim

• Görev ya da pozisyon

Temel faaliyet ve sorumluluklar

 

Kimya Öğretmeni

Zümre Başkanı, 16. Bölge ilçe zümre başkanı

 

 

• Tarihler

 

 

2015-Kasım 2016 (Görevlendirme)

• İşverenin adı ve adresi

 

MEB, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü- ARGE

• İş veya sektörün türü

 

Eğitim/ ARGE- Strateji Geliştirme/Araştırma Ekibi

• Görev ya da pozisyon

 

Araştırmacı

• Temel faaliyet ve sorumlulukar

 

 

 

• Tarihler

İş verenin adı

İş veya Sektörün Türü

Görev ya da pozisyon

Temel Faaliyet ve sorumluluklar

 

 

 

 

 

İL MEM adına araştırma projeleri geliştirme

Proje: Ankara Okul Gelişim Modeli

Akademik araştırma onaylarının verilmesi

 

25 Kasım 2016 (Görevlendirme)

MEB-Uluslararası Projeler

Eğitim/ Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi

Ölçme ve Değerlendirme Birim Koordinatörü

Eğitim Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi,

Öğrencilerin Akademik Başarılarının Değerlendirilmesi için sınav sistemi geliştirilmesi,

Proje istatistik bilgileri, İzleme standartlarının oluşturulması,

Ölçek geliştirme, analizlerinin yapılması ve raporlanması

 

 

 

 

 

 

 

  

 

EĞİTİM DURUMU

 

 • Tarihler

 

1989-1996

• Eğitim veren kurumun adı ve türü

 

HASANOĞLAN ATATÜRK ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

• Tarihler

 

1997-2001

• Eğitim veren kurumun adı ve türü

 

GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ, KİMYA ÖĞRETMENLİĞİ

• Alınan temel dersler ile edinilen mesleki beceriler

 

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Araştırma Teknikleri, Eğitim Psikolojisi, Fizikokimya, Organik Kimya, İnorganik kimya, Biyokimya, Enstrümental Analiz, Kimya lab. Uygulamaları, Kalitatif ve kantitatif Analiz Yöntemleri…

• Verilen unvan

 

Kimya Öğretmeni

 

 

 

 Lisans

                                              

• Tarihler

 

2006-2009

• Eğitim veren kurumun adı ve türü

 

GAZİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, KİMYA EĞİTİMİ (YL)

• Alınan temel dersler ile edinilen mesleki beceriler

 

Genel Kimya Kavramları, İleri Araştırma Teknikleri, Öğrenme Psikolojisi, Yapılandırıcı Öğrenme Teorisi ve Fen Eğitimi, Fen Öğretiminde Argümantasyon ve Diyalog, İleri İnorganik Kimya, Kimyasal Yanlış Kavramalar-Önlenmesi, Teşhisi ve Giderilmesi

• Verilen unvan

 

Kimya Öğretmeni

• Ulusal sınıflandırmadaki derecesi

Tez Konusu

 

 

 

Yüksek Lisans

Argümantasyon Odaklı Sınıf Ortamının Öğrencilerin Asit Baz Konusundaki Kavramsal Değişimlerine ve Bilimin Doğasını Kavramalarına Etkisi

• Tarihler

 

2017-…

 

• Eğitim veren kurumun adı ve türü

 

GAZİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, KİMYA EĞİTİMİ (DOKTORA)

• Alınan temel dersler ile edinilen mesleki beceriler

 

Fen Eğitiminde Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Kimyasal Bağ Teorileri, Fen Eğitiminde Anlamlı Öğrenme ve Öğretme, Kimya Eğitiminde Sistem Yaklaşımı

 

 

 

 

 kurumsal görev/ sorumluluklar

 

 

1. MEB/ IPA Projesi PICTES 1, Ölçme ve Değerlendirme Birim Koordinatörü

2. MEB/ IPA Projesi PICTES 1, MEB İdari Personel Eğitimi/ EĞİTİM GÖREVLİSİ (2017)

3. MEB/ IPA Projesi PICTES 1, Öğretmen Eğitimi/ EĞİTİM YÖNETİCİSİ ve EĞİTİM GÖREVLİSİ

4.MEB/ IPA Projesi PICTES 1, Suriyeli Öğrencilere Yönelik Telafi Eğitimi Öğretim Programı Hazırlanması Çalıştayı (Haziran 2017)

5. MEB/ IPA Projesi PICTES 1, Türkçe Yardımcı Materyal Tedarik Edilmesi İnceleme Komisyon Çalışması, Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri Sorumluluğu (2017)

6. MEB/ IPA Projesi PICTES 1, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretim Programı Geliştirme Çalıştayı/ EĞİTİM YÖNETİCİSİ

7. İl ARGE Strateji Geliştirme/Araştırma Ekibi

8. TÜBİTAK 4006 Proje Yürütücüsü

9. Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri /EĞİTİM GÖREVLİSİ ((İL MEM ARGE Araştırma Ekibi)

10. Ankara İli Kapsamında Okul Müdürleri  Okul Gelişim Modeli Uygulama Eğitimleri/ EĞİTİMCİ (İL ARGE)

 

 

 

 

 

Seminer, proje ve Toplantılar

Ulusal ve Uluslararası düzeyde.

 

KATILDIĞI SEMİNER- KURS

 

1.        Bilgisayar ve internet kullanımı, 15.06-01.07.2004, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü

2.        ÖZEL EĞİTİM SEMİNERİ, 15-19.12.2008, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü

3.        Türkiye Okuyor Kampanyası, 25.03.2009, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü

4.        YARATICA DRAMA SEMİNERİ, 22-26.06.2009, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü

5.        İlkyardım ve İlk Müdahale Semineri, 13-15.09.2010, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü

6.        İNTEL ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMI (KARMA) KURSU, 01.11-03.12. 2010, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü

7.        Fatih Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu, 23.12.2013-06.01.2014, Ankara İl milli Eğitim Müdürlüğü

8.        Ankara İl MEM /Öğretmenlere Hizmetiçi Eğitim Kursu- SPSS Kursu- Eğitimci

9.        Ankara İl MEM /Öğretmenlere Hizmetiçi Eğitim Kursu-Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri- Eğitimci

10.     MEB/PICTES-İdari Personel Eğitimi “Göç Üzerine Araştırma ve Raporlar”- Eğitimci

11.     MEB/PICTES-Oryantasyon Eğitimleri- “Göç Üzerine Araştırma ve Raporlar”-Eğitimci

 

 

BİLİMSEL TOPLANTILAR

12.     Bilimin Doğası ve Öğretimi Çalıştayı, 24-26.06.2010, TÜBİTAK, Gazi ÜNV.

13.     Bilmer projesi: Öğretmen ve Eğitmen Mesleki Gelişim Modeli Geliştirme Pilot Çalıştayı,

11-13.03.2016, TUBİTAK, Gazi ÜNV., Hacettepe  ÜNV., ODTÜ METU.

14. 6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 2-4.05. 2019, Ankara

15. Öğrenme ve Öğretme Destek Araçları Analiz Çalıştayı (Educatıon Endowment Foundation),         2018

16.   BİLMER Projesi/ Öğretmenler Loncası, Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezi, 2018, TUBİTAK, Gazi ÜNV., Hacettepe  ÜNV., ODTÜ METU

 

 

YAYINLAR

 

1.       Çözelti Kimyasının Öğretiminde Bilimsel Tartışma Odaklı Sınıf Ortamının Öğrencilerin, Kavramsal Değişimlerine, Bilimin Doğası İle İlgili Anlayışlarına ve Tutumlarına Etkisi,

I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi İstanbul/2007 (Köseoğlu, F., Atalay, S.N., Tekeli A., Özer, G.,)

2.       Okul Dışı Öğrenmeye Yönelik Öğretmen Mesleki Gelişim Programından Mentörlük Desteği Alan Öğretmenin Öğrencilerine Yansıyan Etkileri: Bir Örnek Olay Çalışması, Kastamonu Education Journal (Çiğdemoğlu, C., Tekeli, A., Köseoğlu, F.) 

3.       Sistem Yaklaşımının Öğrencilerin Atom Yarıçapı Hakkındaki  Kavramsallaştırmalarına ve Zihinsel Modellerine Etkisi,

6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara/2019 (Tekeli, A., Tümay, H., Tufan, Y.)

 

 

  

 

 

 

 

 

(312) 241 4982